(ABM FN-Dow Jones) Baidu heeft voor het tweede kwartaal op rij de omzet onder druk zien staan, nadat de vraag naar advertenties opnieuw verzwakte. Dat maakte het Chinese internet- en AI-bedrijf vrijdag bekend.
In het afgelopen derde kwartaal viel de omzet met 2,6 procent terug tot 33,6 miljard yuan, omgerekend circa 4,4 miljard euro. Dit was grofweg in lijn met de 33,9 miljard yuan waar analisten op mikten.
De nettowinst steeg met 14 procent tot 7,6 miljard yuan, meer dan de 5,0 miljard yuan waar vooraf door analisten rekening mee werd gehouden.
"De vlakke omzetontwikkeling laat de aanhoudende zwakte zien in onze online marketing-activiteiten, die de groei van onze AI-Cloud-divisie teniet deed", aldus CEO Robin Li.
De omzet uit online marketing, goed voor circa de helft van de totale omzet van Baidu, liep met 5,8 procent terug.
Op aangepaste basis liep de winst met 19 procent terug tot 5,9 miljard yuan. Analisten mikten hier op 6,3 miljard.
Het aandeel daalde op de beurs van Hongkong met bijna 9 procent.
Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
Bron: ABM Financial News
ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Meld u aan voor de Tostrams dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!