(ABM FN-Dow Jones) Yum Brands heeft in het afgelopen kwartaal een licht hogere winst en omzet geboekt. Dit bleek woensdag uit de cijfers van de fastfoodgigant, bekend van onder meer Taco Bell, KFC en Pizza Hut.
"Ondanks de nodige operationele uitdagingen hebben we een groei van de kernbedrijfswinst gerealiseerd, wat de veerkracht van ons bedrijfsmodel aantoont", zei CEO David Gibbs in een toelichting op de cijfers.
Yum Brands boekte in de eerste drie maanden van 2024 een winst van 1,10 dollar per aandeel, in vergelijking met 1,05 dollar per aandeel in dezelfde periode een jaar eerder.
De aangepaste winst steeg van 1,06 dollar per aandeel in het eerste kwartaal van 2023 naar 1,10 dollar per aandeel in het afgelopen kwartaal.
De omzet steeg in het afgelopen kwartaal met 2 procent, waarbij KFC en Taco Bell elk een 4 procent hogere omzet boekten van respectievelijk 8,1 miljard dollar en 3,6 miljard dollar, terwijl de omzet bij Pizza Hut daalde met 4 procent tot 3,2 miljard dollar.
De identieke omzet daalde bij KFC evenwel met 2 procent. Bij Taco Bell steeg de identieke omzet met 1 procent. Pizza Hut rapporteerde een identieke omzetdaling van 7 procent.
Het aandeel Yum Brands noteerde woensdag in de elektronische handel voorbeurs 4,8 procent lager.
Bron: ABM Financial News
ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Meld u aan voor de Tostrams dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!